Wakacje już minęły!

Wrzesień to czas powrotu do szkoły i zwykłego rytmu życia. Mam nadzieję, że dzieci już się zaaklimatyzowały i wdrożyły w obowiązki po wakacyjnym odpoczynku. Początek roku szkolnego zawsze wiąże się ze zmianą, nowi nauczyciele, czasami także nowi koledzy, nowe książki. I jeszcze trzeba dopasować do planu lekcji także zajęcia pozaszkolne. Jeśli już się Państwo uporali z tymi zadaniami, to pora odwiedzić z dzieckiem również dentystę. Po wakacjach jest to ze wszech miar wskazane.

Dorośli powinni bywać na przeglądzie uzębienia dwa razy w roku. W przypadku dzieci przegląd powienien odbywać się częściej – co trzy miesiące. Regularne przeglądy stanu zdrowia zębów są bardzo ważny, dlatego że o wiele łatwiej uporać się z każdą chorobą w jej wczesnym stadium. Proszę więc, aby nie czekać, aż ponaglać zacznie ból.

Niewielkie ubytki leczy się całkowicie bezboleśnie. Nowoczesny laser stomatologiczny wyeliminował konieczność użycia wiertła w bardzo wielu przypadkach. Każdy ubytek na początku jest niewielki i łatwy do zaleczenia. Szybkie zlikwidowanie zagrożenia i to w komfortowy, bezbolesny sposób, to najwłaściwsza metoda postępowania szczególnie w przypadku małych dzieci.

Dlatego dzieci powinny odbyć swoją pierwszą wizytę jak najwczęśniej. Najlepiej z całkiem zdrowymi zębami. Dziecko oswoi się z gabinetem stomatologicznym i w przyszłości nie będzie bało się dentysty. Za to przy pierwszej wizycie dowie się, jak ważne jest szczotkowanie zębów – autorytet lekarza może zwiększyć w dziecku chęć wywiązywania się z tego obowiązku.

Szczotkowanie zębów rano i wieczorem jest niezastąpionym zabiegiem higienicznym przeciwdziałającym próchnicy. W Polsce niestety mamy plagę tej choroby. Oficjalne raporty od lata alarmują, że przeciętny sześciolatek ma aż 5 dziurowych zębów. A wśród nastolatków próchnicę ma 9 na 10. Przyczyn tego stanu rzeczy jest wiele, ale najczęstszą jest zaniedbanie podstawowych zasad higieny jamy ustnej, więc unikanie szczotkowania zębów.
Na koniec przypomnę, że próchnica jest chorobą zakaźną, która łatwo się rozprzestrzenia. Prowadzi do groźnych powikłań. Więcej o tym na stronie akcji społecznej “1000+ do zdrowia”, której celem jest zwrócenie uwagi polityków na plagę próchnicy.

Wszystko zależy od Rodziców. Nie ma nic piękniejszego niż zdrowy uśmiech dziecka. Zadbajmy o to razem!