Długi weekend a pewność siebie

Pewność siebie – wszyscy wiemy, że to jest ważne, ale co to tak naprawdę znaczy „być pewnym siebie”?  Udzielenie odpowiedzi na to pytanie jest konieczne,  trudno  bowiem osiągnąć cel, gdy nie wie się, czym on tak naprawdę jest i w którą stronę powinno się zmierzać, aby go osiągnąć. Pewność siebie to nic innego jak zaufanie, jakim siebie darzymy. Jest to postawa, w której czujemy się dobrze sami ze sobą. Akceptujemy siebie i wierzymy w swoje możliwości i kompetencje, wierzymy, że w każdej sytuacji damy sobie radę.

Jak przygotować się do wizyty u dentysty

Jak przygotować się do wizyty u dentysty.

Jeśli dawno nie było Cię w gabinecie dentystycznym, na przykład z powodu pandemii lub jakiegokolwiek innego powodu, to najprawdopodobniej obawiasz się wizyty. To normalne.  Niestety na razie nawet bardzo dobry dentysta nie jest w stanie zagwarantować, że zabieg stomatologiczny zawsze będzie samą przyjemnością. Jednak zapewniam, że bezbolesne leczenie nie jest tylko hasłem reklamowym, ale rzeczywistością. Rozwój technologii i farmakologii pozwala nam wyeliminować ból przy wielu, wielu zabiegach. A na pewno zdecydowanie go zmniejszyć. Zatem zamiast wyobrażać sobie, jak bardzo będzie się cierpieć, lepiej skupić się na przygotowaniu do wizyty, aby była komfortowa i efektywna.

Ból po leczeniu kanałowym. Jak sobie z nim radzić?

Bezbolesne leczenie jest możliwe dzięki nowoczesnej stomatologii. Jednak zdarzają się sytuacje, w których nawet najbardziej zaawansowana technologia nie ustrzeże przed dyskomfortem. Najczęściej narażają się na ból pacjenci, którzy przegapili moment, w którym należało odwiedzić dentystę. Oczywiście znieczulenie miejscowe bardzo skutecznie eliminuje ból podczas zabiegu nawet wtedy, gdy lekarz endodonta musi rozwiercić i oczyścić kanały.

Wybielanie zębów – jaka dieta?

Aby zabieg wybielania zębów przyniósł trwały efekt, należy  być przygotowanym do respektowania tzw. białej diety. Pełny efekt zabiegu wybielania zębów pojawi  się w trakcie ok. dwóch tygodni. Podatność zębów na powrót do stanu przed wybielaniem zębów zależy od  struktury szkliwa.  Niezależnie od stopnia porowatości i sposobu wybielania, na który po konsultacji z lekarzem się zdecydujesz, musisz wiedzieć, których potraw unikać po zabiegu. Nie będzie to specjalnie trudne, ale warto być przygotowanym. Produkty spożywcze niezależnie od stopnia ich przetworzenia są bogate w barwniki pochodzenia naturalnego oraz  te sztucznie dodane. Bezpośrednio po wybielaniu zębów, w celu uniknięcia ponownego przebarwienia, należy stosować białą dietę. Zanim przedstawiamy listę składników potraw, których należy unikać oraz tych, które można spożywać, proszę przeczytać kilka rad.

O tym czego brakuje

Niestety tak to już jest, że doceniamy coś  dopiero wtedy, kiedy  to stracimy. Jak zresztą zauważył Jan Kochanowski:

„Szlachetne zdrowie,
Nikt się nie dowie,
Jako smakujesz,
Aż się zepsujesz.”

Niewielki ubytek w strukturze szkliwa zęba na początku jest niezauważalny, ale niewyczuwalna jeszcze językiem lub niewidoczna  dziurka powoli rośnie, aż staje się olbrzymim problemem. Rzutującym nie tylko na estetykę uśmiechu, ale przede wszystkim na funkcjonowanie całego organizmu.

Łatwo przeoczyć narastający kłopot.

W pełni rozumiem roztargnienie Pacjentów i to, że zawsze znajdzie się coś ważniejszego niż własne zdrowie. Nawał obowiązków, troska o dzieci, w ogóle mnóstwo pilniejszych spraw aniżeli  wizyta u dentysty.

Zdejmujemy maski!

Nie od razu i nie wszędzie, bo od połowy maja i na razie tylko na dworze, ale to i tak będzie wielka ulga i powód do radości. Nasza klinika stomatologiczna Artodonto oczywiście nadal będzie pracować w ostrym reżimie sanitarnym. Przede wszystkim umawiamy wizyty tak, aby Pacjenci nie spotykali się w poczekalni. Jak to dobrze, że mamy dwie osobne recepcje z oddzielnymi wejściami wprost z ulicy. Dzięki temu ryzyko zakażenie jest znacznie mniejsze.

Wszystko robimy dla dobra Pacjentów, dlatego pomimo pandemii Pacjenci chętnie do nas przychodzą. Czują się bezpieczni. To dobrze, że nie przerywają rozpoczętych terapii. Próchnica nic nie robi sobie z ograniczeń i atakuje zęby tak jak zawsze, a może nawet częściej.

Długoczasowe noszenie maseczki podnosi ryzyko wystąpienia chorób jamy ustnej. Wysuszenie śluzówki nie jest dobre ani dla dziąseł, ani dla szkliwa zębów. Dzięki dobrze funkcjonującym śliniankom bakterie w jamie ustnej mają trudniejsze życie. Ślina dobrze wpływa także na szkliwo zębów. Kwasy pochodzące z pożywienia oraz wytwarzane przez bakterie znajdujące się w jamie ustnej doprowadzają do demineralizacji szkliwa, stanowiąc niebezpieczeństwo dla zębów. ślina ma właściwości neutralizowania tych związków A białka obecne w ślinie przylegają do powierzchni zębów i tworzą cieniutką warstwę ochronną.. Dzięki niej zachodzi proces remineralizacji, czyli naturalnego uzupełnienia mikroubytków w szkliwie. Białka , immunoglobuliny, enzymy zawarte w ślinie zwalczają bakterie odpowiedzialne za proces demineralizacji zębów, zapalenie dziąseł i inne dolegliwości jamy ustnej. I hamują także powstanie osadu, który jest rajem dla drobnoustrojów.

Krucjata na lata

Próchnica nie jest medialna. Chociaż psuje zdrowie zdecydowanej większości Polaków, wliczając nawet tych, których nie dotyczy, czyli nowonarodzone dzieci i już bezzębnych starców. Jest powszechna – 9 na 10 nastolatków ma ubytki w zębach!

Próchnica zębów jest chorobą zakaźną. Tylko dzięki właściwej higienie jamy ustnej – regularne szczotkowanie zębów,  używanie nici dentystycznej, dieta – możemy eliminować bakterie odpowiedzialne za próchnicę. Zaniechanie używania szczoteczki do zębów oraz niewłaściwa dieta sprawiają, że bakterie namnażają się w płytce nazębnej. Wydzielane przez nie substancje uszkadzają i trwale niszczą twarde tkanki  zębów. Gdyby na tym kończyły swą działalność, nie byłoby jeszcze tak źle. Lecz niestety  bakterie próchnicotwórcze przenikają do krwioobiegu i atakują inne narządy. Prowadzi to do licznych powikłań próchnicy – groźnych i powszechnie występujących chorób, w  tym takich, które bezpośrednio zagrażają życiu człowieka.

Czy cukierki mogą pomóc zwalczyć próchnicę?

Tłusty czwartek! Obyczaj zobowiązuje, więc nie można się czepiać i dręczyć opowieściami, jak cukier bardzo niekorzystnie wpływa na organizm człowieka. Cieszmy się i jedzmy pączki i faworki. Zresztą paradoksalnie przy takiej okazji, częściej myślimy o diecie, prawda?! 🙂

Udzielmy sobie zatem dyspensy i spróbujmy się zastanowić, w jaki sposób wykorzystać cukier w walce z próchnicą. Niedawno rzuciłam pomysł, żeby podatek cukrowy przeznaczyć na zwalczanie próchnicy. Podatek został wprowadzony, ale pieniądze poszły na pilniejsze potrzeby służby zdrowia. Na przykład zniesienie limitów wizyt w psychiatrii dziecięcej. Rozważa się przeznaczenie tych dodatkowych środków na zwalczenie cukrzycy.

Nie rezygnuj z terapii!

Zajrzyj do nasOkazuje się, że wielu Pacjentów nie wiedziało, że Artodonto działa pomimo pandemii. Działamy. Działamy, zachowując wszystkie zalecane środki ostrożności. Dbamy o bezpieczeństwo Pacjentów. Oferujemy leczenie problemów jamy ustnej w pełnym zakresie. Stomatologia estetyczna, leczenie próchnicy, stomatologia cyfrowa (szczególnie polecana w pandemii), implanty, ortodoncja. Wszystko to na najwyższym poziomie. Utrudnienia związane z koronawirusem przysparzają nam dodatkowych obowiązków, ale poza tym Klinika Artodonto funkcjonuje normalnie.

Szczepimy się! Albo będziemy tysiąc lat za Chińczykami

Nasza klinika dentystyczna jako jedna z pierwszych bierze udział w szczepieniu. Zgłosiliśmy się najszybciej jak to było możliwe. A wczoraj otrzymaliśmy wiadomość, że już przyszła nasza kolej. Dziś rano udaliśmy się do punktu szczepień i czekamy na pierwszą dawkę. Proces formalnego zgłoszenia przebiegł sprawnie, ale teraz niestety będziemy musieli wykazać się cierpliwością.