Wybielanie zębów. Warszawa. Śródmieście

8 października 2020

8 października 2020

Szczególnie cieszą Pacjenci, którzy dzwonią po raz pierwszy, aby umówić się na przegląd zębów. Najczęściej są to osoby, które dbają o swoje zdrowie w sposób należyty. Porównanie przeglądu zębów do przeglądu technicznego pojazdu, jest może banalne, ale jednak trafne. Profilaktyka zabezpiecza przed bolesnym „wypadkiem”.

Obowiązek względem samego siebie

Nie jestem za opresyjnymi działaniami państwa, mimo to, gdyby wprowadzić obowiązkowy przegląd uzębienia, to na pewno nikomu by to nie zaszkodziło. A zdecydowanie pomogło zwalczyć próchnicę u jej początków, czyli wtedy gdy jest łatwa do zwalczenia.

Dbajmy o siebie! Nikt za nas tego nie zrobi.

Nie jestem za opresyjnym państwem, które przymusza obywateli, dlatego cieszą mnie pacjenci, którzy sami dbają o swoje zdrowie i umawiają się na konsultacje. Podczas rutynowego przeglądu dobry dentysta nie tylko zauważy symptomy początku próchnicy. W świetle lasera diagnostycznego próchnica nie ma żadnych szans się ukryć. A laser zabiegowy usunie ją dokładnie i całkowicie bezboleśnie.

Co mówią Twoje zęby o Tobie?

Stan zębów mówi wiele o ogólnej kondycji organizmu. O brakach w diecie, a nawet o tym, czy poziom stresu psychicznego nie jest już alarmujący. Zdarza się, że trafnie wskazywałam pacjentom, że przez sen zgrzytają zębami – ślady ścierania na zębach to jeden z objawów bruksizmu. Nie byli tego świadomi, a pogłębiający się bruksizm jest niebezpieczny dla ogólnego stanu zdrowia.

Przegląd zębów – korzyści

Podczas przeglądu najczęściej znajduje się jakiś drobny ubytek i można go wyleczyć natychmiast. Często przy okazji okresowej wizyty Pacjenci decydują się na piaskowanie zębów. Usunięcie osadu, któremu nie daje rady szczoteczka jest bardzo ważne. To własnie w miejscach trudno dostępnych dla szczoteczki próchnica najchętniej zdobywa swoje przyczółki.

Czasami się zdarza, że nawet dorosły Pacjent nie wie, że ma wadę zgryzu, ale to rzadkie przypadki. Częściej nie zdaje sobie sprawy, że nowoczesne aparaty ortodontyczne są praktycznie niezauważalne dla otoczenia i nie wymuszają żadnej zmiany stylu życia. Podczas rozmowy łatwo przedstawić możliwości, jakie daje ortodoncja cyfrowa i ogólnie stomatologia cyfrowa.

Przegląd zębów dzieci

Inną sprawą jest wykrywanie wad zgryzu u dzieci. Rodzice najczęściej nie są dentystami, więc mają prawo nie rozpoznawać symptomów. Na domiar złego pokutuje XIX-wieczne przekonanie, że o zęby mleczne nie należy się martwić, bo i tak wypadną. Po pierwsze w związku ze zmianami w diecie spotyka się coraz częściej przypadki nastalotków z zębami mlecznymi. Po drugie i ważniejsze! – nieprawidłowy zgryz prowadzi do niewłaściwego ukształtowania aparatu mowy, nieprawidłowej budowy żuchwy, a nawet problemów gastrycznych.

Oddzielnym problemem jest bagatelizowanie próchnicy zębów mlecznych. Bakterie próchnicowe nie ograniczają się do zniszczenia szkliwa. Po dotarciu do miazgi zęba przenikają do krwioobiegu i infekują inne narządy. Mogą przyczynić się do śmiertelnie groźnego zakażanie organizmu (Sepsa). Jak dowodzą badania kliniczne, powikłania próchnicy wywołują cukrzycę, choroby serca, depresję i wiele innych chorób, których nikt nigdy by nie lekceważył, więc dlaczego lekceważymy próchnicę? Pytanie retoryczne.

Przegląd zębów a wybielanie

To miał być główny temat, ale poświęcam mu tylko ostatni akapit, bo taki jest mój lekarski obowiązek, aby przede wszystkim dbać o podstawy zdrowie Pacjentów, więc wspomniałam o istotnych powodach, dla których warto odbywać przynajmniej raz w roku wizytę kontrolną u dentysty. A jeśli chodzi o wybielanie, to polecam swój tekst. Teraz wspomnę tylko, że w internecie można trafić na reklamy cudownych środków do wybielania zębów. Nie wdając się w szczegóły, byłabym ostrożna. Nowoczesne metody wybielania zębów nie wymagają serii wizyt u dentysty. Proponujemy również takie terapie. Ale dla własnego bezpieczeństwa lepiej, żeby terapię dobrał lekarz stomatolog.

Nie ma nic piękniejszego niż zadbane naturalne zęby. Zdrowe zęby. Właśnie ich zdrowie wymaga przeglądu, aby uniknąć poważniejszej awarii, które najczęściej wiąże się z bólem i dużymi kosztami. Proszę zauważyć, że cena konsultacji należy na najniższych w cenniku.

Zapraszam na wizytę.