Mróz i nadwrażliwość zębów

14 stycznia 2021

14 stycznia 2021

Nadwrażliwość zębów objawia się nagłym ostrym , bólem przy zetknięciu zęba z zimnym lub gorącym posiłkiem. Czasami  nawet oddychanie, szczególnie na świeżym, mroźnym powietrzu sprawia nam ból i dyskomfort. Jest to znak, że mamy naprawdę poważny problem z nadwrażliwością i koniecznie trzeba o tym poinformować dentystę przy najbliższej wizycie.

Każdy może sobie zrobić prosty test intensywnie wciągając powietrze przez zaciśnięte zęby. Jeśli pojawi się dyskomfort, nawet niewielki, to może być sygnał poważnego problemu. Na mrozie każdy oddech może być związany z cierpieniem.

A właśnie nadciąga tzw. bestia ze wschodu, czyli prawdziwy mróz. Na razie mamy łagodną zimę. Spadł śnieg, co wzbudziło  niemałą sensację. Wszyscy tęsknimy do prawdziwej zimy, takiej z dużą ilością śniegu i mrozu. Przyrodzie także są potrzebne ujemne  temperatury. Zbyt ciepłe zimy sprawiają, że wiosną pojawia się  wiele szkodników, które zagrażają lasom i uprawom. Są wśród nich organizmy niebezpieczne dla człowieka. Wystarczy wspomnieć kleszcze i komary, których plaga najprawdopodobniej wywołana jest zbyt łagodnymi zimami.

Mroźne powietrze szczególnie doskwiera osobom cierpiącym na nadwrażliwość zębów. Ale nawet największy mróz NIE jest bezpośrednią przyczyną tej dolegliwości. Niestety nawet dobry dentysta nie postawi diagnozy zdalnie, konieczna jest wizyta.  Najczęściej nadwrażliwość zębów jest konsekwencją nieleczonej wady zgryzu, nieprawidłowo prowadzonych zabiegów higienizacyjnych lub nieodpowiednich nawyków żywieniowych (zbyt wiele produktów o niskim pH). Długotrwałego leczenia będą wymagały skutki bruksizmu – chorobliwego zaciskania zębów. Dość szybko możemy pozbyć się próchnicy i braków w uzębieniu.

Więcej o przyczynach nadwrażliwości zębów oraz o zapobieganiu i leczeniu.

Mam nadzieję, że mimo wszystko zima  nie będzie szczególnie groźna. Pandemia wystarczająco utrudnia nam życie i nikt nie wie, jak długo jeszcze potrwa. Dlatego nie odkładajmy wizyty u dentysty, aż pojawią się takie objawy jak ból przy oddychaniu oraz piciu zimnych czy gorących napoi.  Lepiej likwidować problemy w zarodku. Zapraszam do Kliniki Artodonto na wizytę kontrolną.