Nie od razu i nie wszędzie, bo od połowy maja i na razie tylko na dworze, ale to i tak będzie wielka ulga i powód do radości. Nasza klinika stomatologiczna Artodonto oczywiście nadal będzie pracować w ostrym reżimie sanitarnym. Przede wszystkim umawiamy wizyty tak, aby Pacjenci nie spotykali się w poczekalni. Jak to dobrze, że mamy dwie osobne recepcje z oddzielnymi wejściami wprost z ulicy. Dzięki temu ryzyko zakażenie jest znacznie mniejsze.

Wszystko robimy dla dobra Pacjentów, dlatego pomimo pandemii Pacjenci chętnie do nas przychodzą. Czują się bezpieczni. To dobrze, że nie przerywają rozpoczętych terapii. Próchnica nic nie robi sobie z ograniczeń i atakuje zęby tak jak zawsze, a może nawet częściej.

Długoczasowe noszenie maseczki podnosi ryzyko wystąpienia chorób jamy ustnej. Wysuszenie śluzówki nie jest dobre ani dla dziąseł, ani dla szkliwa zębów. Dzięki dobrze funkcjonującym śliniankom bakterie w jamie ustnej mają trudniejsze życie. Ślina dobrze wpływa także na szkliwo zębów. Kwasy pochodzące z pożywienia oraz wytwarzane przez bakterie znajdujące się w jamie ustnej doprowadzają do demineralizacji szkliwa, stanowiąc niebezpieczeństwo dla zębów. ślina ma właściwości neutralizowania tych związków A białka obecne w ślinie przylegają do powierzchni zębów i tworzą cieniutką warstwę ochronną.. Dzięki niej zachodzi proces remineralizacji, czyli naturalnego uzupełnienia mikroubytków w szkliwie. Białka , immunoglobuliny, enzymy zawarte w ślinie zwalczają bakterie odpowiedzialne za proces demineralizacji zębów, zapalenie dziąseł i inne dolegliwości jamy ustnej. I hamują także powstanie osadu, który jest rajem dla drobnoustrojów.

Co się ukaże, gdy zdejmiemy maseczki? Mam nadzieję, że same promienne uśmiechy!

Zapraszam na wizytę kontrolną. Takie przeglądy trzeba przeprowadzać co najmniej raz w roku. Przy okazji można wykonać piaskowanie zębów. To jest najskuteczniejszy sposób na pozbycie się osadu, nawet z miejsc, do których trudno dotrzeć szczoteczką. Dzięki profesjonalnemu zabiegowi higienizacji zęby i tkanki okołozębowe odzyskują naturalny kolor i są mniej podatne na próchnicę oraz choroby przyzębia.

Jeśli chodzi o leczenie próchnicy, to w początkowej fazie tej choroby, jest ono szybkie i bezbolesne. Nie ma potrzeby nic borować. Stomatologiczny laser usuwa tylko i wyłącznie uszkodzoną tkankę. Dlatego nie ma co czekać, aż próchnica się rozwinie. Należy ją zwalczać już w zarodku. Dobrze dobrane wypełnienie sprawi, że dosłownie nie pozostanie po niej żaden ślad.

Nie wszyscy może wiedzą, ale nowoczesny stomatologiczny laser, ułatwia znalezienie miejsc zajętych próchnicą. Ludzkie oko bywa zawodne, tymczasem laser diagnostyczny wyśledzi wszystko. Dobry dentysta z taką „czarodziejską różdżką” upora się z próchnicą szybko i skutecznie. I naprawdę bezboleśnie.

Serdecznie zapraszam na wizytę i życzę prawdziwie wiosennej pogody!

Comments are closed.