Wakacje już minęły!

24 września 2019

24 września 2019

Wrzesień to czas powrotu do szkoły i zwykłego rytmu życia. Mam nadzieję, że dzieci już się zaaklimatyzowały i wdrożyły w swoje  obowiązki po wakacyjnym odpoczynku.

Początek roku szkolnego zawsze wiąże się ze zmianą, nowi nauczyciele, czasami także nowa szkoła, koledzy, nowe książki. I jeszcze trzeba dopasować do planu lekcji także zajęcia pozaszkolne. Jeśli już się Państwo uporali z tymi zadaniami, to pora odwiedzić z dzieckiem również dentystę. Po wakacjach jest to bardzo wskazane.

Dorośli powinni odbywać przegląd jamy ustnej   dwa razy w roku. A przynajmniej 1 raz w roku- jest to absolutne minimum. W przypadku dzieci przegląd powinien odbywać się częściej – co trzy miesiące. Regularne przeglądy stanu zdrowia zębów są bardzo ważne, dlatego że o wiele łatwiej uporać się z każdą chorobą w jej wczesnym stadium. Proszę więc, aby nie czekać, aż ponaglać zacznie ból.

Niewielkie ubytki w zębach leczy się całkowicie bezboleśnie. Nowoczesny laser stomatologiczny wyeliminował konieczność użycia wiertła w bardzo wielu przypadkach. Każdy ubytek na początku jest niewielki i łatwy do zaleczenia. Szybka likwidacja  zagrożenia i to w komfortowy, bezbolesny sposób, to najwłaściwsza metoda postępowania szczególnie w przypadku małych dzieci.

Dlatego dzieci powinny odbyć swoją pierwszą wizytę jak najwcześniej. Najlepiej jeszcze w pierwszym roku swego życia.. A dziecko oswoi się z gabinetem stomatologicznym i w przyszłości nie będzie bało się dentysty. Podczas  pierwszej wizycie  młodzi rodzice dowiedzą  się, jak ważna jest profilaktyka, higiena, dieta – autorytet lekarza może zwiększyć w dziecku chęć wywiązywania się z tego obowiązku.

Szczotkowanie zębów rano i wieczorem jest niezastąpionym zabiegiem higienicznym przeciwdziałającym próchnicy. W Polsce niestety mamy plagę tej choroby. Oficjalne raporty od lat alarmują, że przeciętny sześciolatek ma aż 5 dziurowych zębów. A wśród nastolatków próchnicę ma 9 na 10. Przyczyn tego stanu rzeczy jest wiele, ale najczęstszą jest zaniedbanie podstawowych zasad higieny jamy ustnej- szczotkowania zębów.
Na koniec przypomnę, że próchnica jest chorobą zakaźną, która łatwo się rozprzestrzenia. Prowadzi do groźnych powikłań. Więcej o tym na stronie akcji społecznej „1000+ do zdrowia”, której celem jest zwrócenie uwagi polityków na plagę próchnicy.

Wszystko zależy od Rodziców. Nie ma nic piękniejszego niż zdrowy uśmiech dziecka. Zadbajmy o to razem!