Najgłębszy basen świata a „dziurki” w zębach

25 listopada 2020

25 listopada 2020

Właśnie dowiedziałam się, że w Mszczonowie pod Warszawą otwarto najgłębszy na świecie basen. Budowa wymagała wysiłku i niebagatelnych nakładów, ale wart, bo dzięki temu amatorzy i profesjonalni nurkowie będą mogli trenować w znakomitych warunkach. Maksymalna głębokość to aż 45 metrów. Jest to niewątpliwie powód do dumy.
W swojej pracy nie mamy  do czynienia z aż  tak wielkimi głębokościami, ale jakby  zsumować wszystkie zabiegi leczenia kanałowego przeprowadzone w klinice stomatologicznej Artodonto, to moglibyśmy stanąć w szranki z budowniczymi Deepspot.

Leczenie kanałowe – jak głęboko?

Podstawowe narzędzia operują do głębokości 25 mm. Dzięki przedłużeniu można sięgnąć na 31 mm w głąb tkanki – jest to potrzebne na przykład przy leczeniu kłów. Zaawansowana próchnica jest tak rozpowszechniona w Polsce, że Pacjenci przybywają często w ostatniej chwili, a bywa,  że nawet leczenie kanałowe nie jest już możliwe. I pozostaje wtedy  tylko ekstrakcja zęba.

Laser stomatologiczny

Konieczność leczenia kanałowego jest prawie zawsze wynikiem zaniedbania. Nieprzyjemnie jest to mówić i na pewno nieprzyjemnie jest Pacjentowi, gdy słyszy taką opinię. Ale tak po prostu jest. Próchnica na początku jest bardzo łatwa do usunięcia. Dzięki współczesnej technologii nie trzeba nawet borować. Laser stomatologiczny radzi sobie z nią doskonale. A że jest urządzeniem bardzo precyzyjnym, to usunięta jest tylko i wyłącznie tkanka zakażona. Uzupełnienie jest niewielkie i praktycznie niewidoczne.

Dobry dentysta endodonta

Co innego gdy próchnica zaatakuje głębsze warstwy  zęba. Bakterie czują się tam doskonale i  bywa, że docierają do miazgi zęba. W takiej sytuacji terapia robi się o wiele bardziej skomplikowana. I tylko dzięki nowoczesnemu znieczuleniu można ją przeprowadzić w miarę bezboleśnie. Kilkoro naszych lekarzy specjalizuje się w leczeniu kanałowym. Szczególnie polecam świetną endodontkę dr Paulinę Kuc.

Powikłania próchnicy

Próchnica nie ogranicza się tylko do zniszczenia zęba. Jest groźną chorobą zakaźną, której powikłania prowadzą do szeregu bardzo poważnych chorób, takich jak choroby serca i układu krwionośnego, cukrzyca, depresja. I wiele innych. Uporanie się z próchnicą w Polsce przyniosłoby pozytywne skutki nie tylko Pacjentom – byłoby widoczne nawet w zmniejszeniu wydatków państwa na służbę zdrowia. Wyeliminowanie chorób wywołanych powikłaniami próchnicy przyniosłoby ogromne oszczędności.

Kochani Pacjenci, a w szczególności Rodzice Małych  Pacjentów!
Nie lekceważcie próchnicy. Nie odkładajcie wizyt na czas po pandemii. Korzystajcie, póki można aby  bez problemu dostać się do dobrego dentysty. Im wcześniej, tym szybciej, łatwiej i bardziej komfortowo. A w Artodonto  także  bez bólu. Poza tym zróbmy wszystko, aby Warszawa była znana z imponującej głębokości basenu, a nie z powszechności leczenia kanałowego. Zapraszam na wizytę.

PS.
Zapraszam także do udziału w promocji White Friday. Rabat 200 złotych na wybielanie lampą Beyond. Wystarczy do piątku 27 listopada 2020 roku zgłosić chęć zapisania się na wizytę. Termin zabiegów oczywiście do uzgodnienia.