Domowy sposób na ból zęba

5 lipca 2019

5 lipca 2019

Dzisiaj będzie ciekawostka muzyczno-filmowo-przeciwbólowa. Działanie uśmierzające ból, uspokojające oraz antyseptyczne mają olejek z goździków i olejek różany. Były więc używane jako środek przeciwbólowy aplikowany także dzieciom.  Ślad tego zastosowania został utrwalony w znanej XIX-wiecznej kołysance Johannesa Brahmsa.

„Brahms Wiegenlied”

Guten Abend, gut’ Nacht,
mit Rosen bedacht,
mit Näglein besteckt,
schlupf unter die Deck:
Morgen früh, wenn Gott will,
wirst du wieder geweckt.

Utulane do snu dziecko jest jakby okryte różami (Rosen) i goździkami (Näglein). Możemy sobie wyobrazić pościel w taki kwiatowy wzór. Ale na ból zęba niewiele by pomogła milutka kołderka oraz najbardziej kojąca muzyka, gdyby nie rzeczywiste działanie olejków.
Bardzo sympatyczna muzyka:

Działanie olejku goździkowego jest szybkie, choć krótkotrwałe. Wystąpił on nawet w słynnym filmie „Maratończyk”. Główny bohater, grany przez Dustina Hoffmana, poddawany był dentystycznym torturom, brrr! i kuszony do wyjawienia tajemnicy buteleczką przeciwbólowego olejku.

Poezja poezją, film filmem, a zdrowie jest najważniejsze. Mili Państwo, może będę brutalna, ale muszę to powiedzieć, aby nikt nie zaspał. Jedynym skuteczny i sprawdzonym środkiem na ból zęba, jest profilaktyka! Szczotkowanie, używanie nici dentystycznej, dieta i wizyty kontrolne.
Obecnie środki techniczne są tak zaawansowane, że nawet leczenie próchnicy może być całkowicie bezbolesne. Wystarczy umówić się na wizytę, aby się przekonać.

A jeśli chodzi o dzieci, to każdy dobry dentysta Państwu poradzi, że pierwsza wizyta powinna odbyć się jak najszybciej, jeszcze ze zdrowymi ząbkami, aby dziecko nie miało przykrych doświadczeń.

Zatem zapraszam na wizytę!